ІСТОРІЯ КОРОЛІВСЬКОГО ФЛАГМАНА "ВАСА" |
![]() |
![]() В неділю 10 серпня 1628 р. загін шведських військових кораблів виходив із стокгольмської гавані. Такі події завжди збирали чимало цікавих. Але цього разу їх було особливо багато. Загальну увагу привернув новий королівський галеон •ВасаЋ, який вперше відправлявся в плавання як королівський флагман. На той час чотирьохпалубний "Васа" був найбільшим кораблем, побудованим в Швеції. Він повинен був стати одним з провідних суден шведського військово-морського флоту, королівським флагманом. Корабель мав 64 гармати, більшість з них крупнокаліберні 24-фунтові гармати з ядрами вагою понад 11 кг. У Швеції було близько двадцяти військових кораблів, але жоден з них не мав стільки гармат, і до того ж таких важких, як на "Васі". ![]() Крім солідного озброєння у корабля були три щогли, він міг нести десять вітрил. Його розміри від верхівки щогли до кіля складали 52 м і від бушприту на носі до корми - 69 м, водотоннажність -1210 тонн. Судно було пишне різьбленням і декількома сотнями скульптур, що зображали біблійних героїв, грецьких богів, римських імператорів, левів, міфічних морських істот і т.д. ![]() Корабель будувався майже три роки. Працювали 400 чоловік: теслярі, ковалі, скульптори, художники, зброярі, канатники, парусні майстри і інші фахівці. Дерев'яний корпус був побудований з тисячі дубових дерев. За ходом будівництва спостерігав особисто король Швеції Густав II Адольф, який давав немало додаткових вказівок. Вже після початку робіт в проект вносилися зміни. Монарх бажав отримати могутній, красивий, добре озброєний корабель. Флагман флоту, символ могутності шведського короля! І він добився свого. До моменту завершення будівництва "Васа" був одним з найбільших кораблів в світі. Своє ім'я він отримав на честь правлячої королівської династії. ![]() Підняти вітрила Погода в день першого виходу королівського флагмана в морі була гарна. Дув поривчастий, але слабкий вітер. На борту перебувало близько 100 чоловік екіпажу, а також членів їх сімей, включаючи дітей. Враховуючи урочистість випадку їх було дозволено узяти з собою в перше плавання через шхери. Перші кілька сотень метрів могутній корабель витягали "на якорях" від набережної у Королівського палацу, де судно простояло більше півроку після спуску на воду, поки завершувалося обладнання його внутрішньої частини. З виходом з вузької затоки на велику воду капітан Сефрінг Ханссон віддає наказ: "Підняти вітрила! Фок, фок-марс, грот-марс, бізань!". Чотири з десяти вітрил галеону наповнилися вітром, швидкість збільшилася. За сценарієм урочистої церемонії був проведений салют з гармат, розташованих по обох бортах судна. З берега пролунали вітальні крики. "Васа" плавно пішов до виходу з гавані... ![]() Катастрофа флагмана "Васа" Ось, що написане в офіційній урядовій доповіді королю про те, що відбулося далі. "Коли корабель вийшов у відкриту бухту, налетів сильний порив вітру. "Васа" нахилився, але виправився. Другий порив завалив корабель на борт. Через відкриті гарматні порти хлинула вода і "Васа" поволі пішов на дно з піднятими вітрилами, прапорами і всім іншим". В своєму першому і єдиному плаванні "Васа" пройшов всього 1300 метрів, менше морської милі. Разом з ним пішли на дно близько 50 чоловік. Допомога прийшла швидко, але "допомогти було вже неможливо". За два тижні про катастрофу стало відомо королю, який у той час перебував у Пруссії, займаючись війною з Польщею. У відповідь в посланні Державній раді він писав, що, на його думку, "Васа" затонув "через дурість і недбалість і що винні повинні бути покарані". ![]() ![]() |
19 листопада 2012, March | Переглядів: 3657 |
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сторінку як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись, чи ввійти на сторінку під своїм ім`ям.
#1 написав: Lana Wayne |
20 листопада 2012 06:31
ICQ: 309868109

![]() |
Треба його навідати) До останньої хвилі у морі берегтиму присягу воді! |
#2 написав: SMAUH |
20 листопада 2012 10:51
ICQ: 365689656

![]() ![]() |
я там був, що правда оглядав "ВАСУ" тіко через вікна бо музей вже закрили на той час як ми до нього добрались... |
#3 написав: adramelech |
18 січня 2013 13:17
ICQ: 399958374

![]() ![]() |
сумна історія. цікаво хто винен в тому |
Інформація
"Гості" не можуть коментувати дану новину.