Сторінка куренів Чорноморці та Чорноморські Хвилі > Дописи і звіти > «Карпацьке ралі 2009». Як це було...

«Карпацьке ралі 2009». Як це було...


9 квітня 2009. Розмістив: respect
4-5 квітня спільна команда куренів УСП «Чорноморці» та «Чорноморські Хвилі» представляли НСОУ «Пласт» на змаганнях кубку України з водного туризму «Карпацьке ралі 2009». Змагання відбувалися на місці злиття річок Свіча та Мізунка, а саме в урочищі Шандра, поблизу села Вигода (10 км від смт. Долина, Івано-Франківської області). В умовах досить пізньої цьогорічної весни (донедавна гірська вода була ще в твердому стані)), цей виїзд став для Чорноморців успішним відкриттям річкового сезону, та можливістю отримання нових навичок кандидатами в залогу…

«Карпацьке ралі 2009». Як це було...


Починалось все звично. Пізній четверговий вечір відзначився пакуванням посуди і харчів, малюванням номерів та плануванням доїзду. Таким чином наступного дня вранці, половина команди супроводжувала газельку, перед тим ретельно її завантаживши, а інша половина завершувала всі свої справи і готувалась до післяобіднього від’їзду.

Станом на 19 годину вечора усі, крім доїжджаючого з Франківська Іллі, розмістились на крутому березі річки Свіча. І якщо післяобідні пасажири оцінили кількість та якість води лише візуально, то вранішній екіпаж газелі вже встиг переформуватись в екіпажі катамаранів і на собі випробувати, оте Маркове Чуквінське: «…я на Свічі давно стільки води не бачив!…».

«Карпацьке ралі 2009». Як це було...


Кінець п’ятниці був заповнений остаточним розтаборуванням, розпаковуванням всіх катамаранів, вечерею і морально-фізичною підготовкою до завтрашнього старту.

Кубок України відбувався у два етапи: довга гонка на Свічі та коротка гонка на Мізунці. Повна команда такого роду змагань складається з каяка (Юрко Пеленський), катамарану двійки (Оленка Галушка і Юля Полюга) і катамарану четвірки (ТТ, Ромко Кінах, Івась Сороківський, Андрій Шупер). Одразу по сніданку, більшість цих людей пішла на відкриття. Решті - менш досвідченим чорноморцям і хвилькам була дана можливість випробувати свої сили поза заліком до офіційного старту першого етапу, який призначили на 14.00. Випробували вони себе більш ніж вдало… Для екіпажу четвірки, під керівництвом Петра Садового, цей перший раз, переріс в рятувальну операцію спочатку власне катамарану, а потім і Юрка з каяком, який натрапив на невдалий камінь на трасі. В результаті Петро з Ромком Балуком використовуючи пошкодженого «Славка», власну силу і вміння, виловили Юрка, каяк, весло і успішно повернули всіх трьох назад на дистанцію :)) Таким чином усі екіпажі команди успішно дістались фінішу першого етапу з непоганими результатами, а Оленка і Юля виявились найшвидшими серед дівчат.

«Карпацьке ралі 2009». Як це було...


Субота завершилась, ще одним сплавом початківців (цього разу без пригод), а також довгим приготуванням вечері та візитом журналістів. Останні дуже хотіли відзняти пластову ватру, тому довелось відмазуватись втомою і тим, що вона була в п’ятницю ;)

Неділя виявилась найнасиченішим днем наших річкових пригод. І почались вони близько сьомої години ранку, коли друг перший асистент десь роздобув ключі від, припаркованої майже посеред наметів, газельки і вирішив скористатись плаксоном автомобіля замість свистка. Натискання на середину баранки супроводжувалось «неймовірною грою слів з використанням місцевих ідіоматичних виразів…» :) А найбільш затятим наметовим сплюхам погрожували насильною евакуацією або підтопленням ;) Проте, такі дії були цілком виправданими, адже о 10.00 на річці Мізунка, що за кілька десятків кілометрів від Свічі, розпочинався другий етап змагань. Напередодні було вирішено максимально використати неділю для Мізунки, що автоматично означало сьогоднішнє неповернення на Свічу. Таким чином команда ЧМЧХ мала близько трьох годин, щоб поснідати, спакувати все спорядження, добратись до місця старту і підготувати посуду до гонки. З цим завданням ми успішно справились, і вже в 10:00 спостерігали як екіпажі проходять водоспад 4 категорії складності, що на початку залікової дистанції… Особисто я спостерігав таку картину вперше в житті, і вона мене неабияк захопила… Окрім кількох каякерів, успішно водоспад пройшли всі екіпажі. Загалом обійшлось без ексцесів. За словами ТТ, минулого року на цьому місті перевертались четвірки, але тоді води було менше…

«Карпацьке ралі 2009». Як це було...


Відразу після закриття змагань і повернення нашої команди професіоналів, в «бій» з водоспадом, та й цілою Мізункою загалом, подалися початківці. На першу спробу екіпажі поділили 50 на 50, себто двоє досвідчених і двоє чайників на четвірках і більш-менш досвідчені на двійках. А страхували це все Марко з Гогою на «Емериті». Мені Мізунка видалась цікавішою, але відбулось все дуже швидко, тому хотілось пройтись ще раз. Так і зробили. Наступний і останній сплав цією річкою розпочався близько 16-ої години. Тут всі бажаючі закріпили набуті за два попередніх дні навики і остаточно відчули (або не відчули :)) кайф від такого роду морського пластування.

«Карпацьке ралі 2009». Як це було...


«Карпацьке ралі 2009». Як це було...


На жаль, цей сплав не став останнім недільним випробуванням залоги. Ним натомість стала раптова відмова двигуна газельки запускатись. І, попри усі старання залогових механіків та місцевих сільських майстрів, стала вона остаточною, принаймні того вечора. Технічної можливості тягнути важку, гружену машину аж до Львова не знайшлося, тому Пан Одіссей вирішив «припнЄти» металевого звіра до найближчого сільського паркана. А поряд, добровільно-примусовим способом «припнЄвся» Петро Садовий. Для нагляду. Екіпаж «щойноприпнЄтої» порозпихали у решту наявних автомобілів, що забезпечило їхній доїзд бодай до електропоїзда.

«Карпацьке ралі 2009». Як це було...


Незважаючи на перешкоди, усі дібрались домів живі, здорові, змучені але повні нових вражень і хорошого настрою. Всім за це вдячний!

«Карпацьке ралі 2009». Як це було...


пе.се.
«металевий звір» перестав на нас ображатися і теж успішно приїхав, просто з запізненням у 24 години…)))

«Карпацьке ралі 2009». Як це було...


СКОБ! Доброго Вітру!

Роман Балук